شستشوی فرش و مبل شویی

قالیشویی تهران

شستشوی فرش و مبل شویی

قالیشویی تهران

نظافت لوازم منزل و بهترین ابزرهای آن

لوازم منزل


ماشین ظرفشویی


اگر ماشین ظرفشویی شما بوی عجیب و غریبی می دهد احتمالا بخاطر این است که مواد غذایی در فیلتر آن گیر کرده است. اکثر ماشین ظرفشویی های مدل جدید یک فیلتر قابل جابجایی دارند که این مشکل را برطرف میکنند.فقط کافی است فیلتر را در آورده و آنرا به خوبی بشویید.

ماشین لباسشویی درب از جلو

اگر لباس های ورزشی شما پس از شستشو نسبت به زمانی که 5کیلومتر پیاده روی کردید بوی بدتری می دهد پس ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده است. ماشین لباسشویی های درب از جلو به دلیل آنکه آب کمتری مصرف میکنند که البته یک ویژگی عالی است اگر از مواد شوینده خوب و با کیفیت نیز استفاده شود کارایی خیلی بهتری دارند. اما در صورتی که مواد شوینده مناسب نباشند باقی مانده آنها درون ماشین لباسشویی مانده و زمینه مناسبی را برای بوجود آمدن کپک و… ایجاد میکند.

فرش

نظافت فرش  مجموعه روش هایی است که در نهایت سبب حفظ زیبایی اولیه فرش می شود. روش های نگهداری صحیح فرش زیاد است. پیشنهاد میشود با توجه به موردی که با آن مواجه میشود از روش مخصوص نظافتی همان مورد استفاده کنید تا فرش زیبایی و تمیزی خود را مثل روز اول داشته باشد. از مهمترین روش های نظافت کردن فرش و نو نگه داشتن آن می توانیم به جاروبرقی کشیدن منظم و اصولی ، لکه زدایی به موقع ، شستشوی منظم و صحیح و روش های پیشگیری اشاره کنیم. دقت داشته باشید که همه روش های نطافتی فرش برای نو نگه داشتن فرش باید به دقت انجام شود.

برای مقابله با آن می توانید از بهترین پاک کننده های طبیعی جهان یعنی سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. یک چهارم فنجان جوش شیرین را به همراه یک چهارم فنجان آب درون مخزن مواد شوینده ماشین لباسشویی بریزید و سپس دو فنجان سرکه سفید به آن اضافه کنید. ماشین لباسشویی را روشن کرده و بزارید این پاک کننده طبیعی به بهترین شکل ممکن دستگاه شما را تمیز کند. همچنین با مراجعه به یکی از بهترین قالیشویی های تهران که همراه با کیفیت خوب خدمات ارزان‌ترین نرخ مصوب قالیشویی را نیز ارائه می‌دهند، می‌توانید از خدمات تخصصی قالیشویی نیز استفاده کنید. ghalishoieabedini.ir


یخچال

اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید پسمانده غذاها است. آن ها را بیرون ریخته و اگر همچنان یخچال شما بوی بدی می داد تمام مواد غذایی را خارج کرده و یخچال را با مواد شوینده به خوبی بشویید.

قرار دادن پیاز تازه درون یخچال نیز باعث از بین رفتن بوی بد یخچال می شود.


ابزارهای نظافت منزل

۱. وسایل ضروری برای نظافت کف‌ منزل


. جاروبرقی


. جارو دستی و خاک‌انداز


. سطل آب


. طی


. مایع شوینده‌ی سطوح کف‌پوش


برای نظافت سطح زمین منزل خود ابتدا باید با استفاده از جارو برقی و یا جاروی دستی و خاک‌انداز، اقدام به زدودن گرد و خاک و ذرات روی زمین نمایید. سپس با توجه به جنس کف‌پوش های خود که می‌تواند سرامیک، پارکت یا سنگ باشد یک مایع شوینده‌ی مخصوص تهیه کرده و مطابق با راهنمای نوشته شده روی آن، به میزان کافی مایع را درون سطلی پر از آب کرده و طی را به این محلول آغشته نمایید و کف‌پوش‌ها را طی بزنید. سپس پس از هر چند متری که طی زدید آن را دوباره به محلول شوینده آغشته نمایید.


۲. وسایل ضروری برای نظافت آشپزخانه


. پاک کننده چند منظوره


. پاک کننده اجاق گاز


. اسفنج و اسکاچ مناسب


. بطری اسپری


. پارچه‌ی گردگیری


. جوش شیرین


. سرکه سفید


مهم‌ترین وسیله برای نظافت آشپرخانه، پاک کننده‌ی چند منظوره است؛ زیرا با استفاده از این پاک کننده می‌توانید بخش‌های زیادی از آشپزخانه‌ی خود را تمیز کنید.


برای این منظور بهتر است مقداری از این محلول را با توجه به دستورالعمل نوشته شده روی آن با مقداری آب مخلوط کرده و آن را درون یک بطری اسپری بریزید، سپس آن را روی وسایل مختلف از جمله کابینت‌ها اسپری کرده و یک دستمال گردگیری روی آن بکشید.


 برای پاک کردن اجاق گاز بهتر است از پاک کننده‌ی مخصوص آن استفاده کنید؛ به این صورت که مقداری از مایع پاک کننده را روی گاز بریزید و سپس با اسفنج روی گاز را پاک کنید.


همچنین برای نظافت سینک ظرفشویی مقداری جوش شیرین و سپس کمی سرکه روی سطح آن بریزید؛ حدود ۵ دقیقه صبر کنید و سپس اسکاچ نم‌دار را روی سینک کشیده و در نهایت با آب بشویید.


۳. وسایل ضروری برای نظافت حمام و دستشویی


. فرچه یا برس مخصوص توالت


. پاک کننده‌ی چند منظوره


. مایع جرم‌گیر


برای نظافت و پاکیزگی توالت و روشویی می‌توانید از باز هم از مایع پاک کننده‌ی چند منظوره استفاده کنید؛ به این صورت که مقداری از مایع را روی قسمت‌های مختلف توالت یا روشویی خود بریزید و با یک فرچه آن را روی تمام سطح پخش کنید.


سپس چند دقیقه صبر کرده و تمام سطوح را با آب بشویید. شما می‌توانید از این محلول برای نظافت کف دستشویی نیز استفاده نمایید.


در صورت تمایل می‌توانید از مایع مخصوص جرم‌گیری به همراه برس مخصوص توالت نیز برای شستن توالت استفاده کنید و تمام باکتری‌ها و میکروب‌های موجود را با استفاده از آن، از بین ببرید.


۴. وسایل ضروری برای نظافت حال، پذیرایی و اتاق خواب


. شیشه پاک کن


. گردگیر دستی یا برقی


. جاروبرقی


. دستمال گردگیری


. بخارشوی


. روزنامه یا کاغذ باطله


. شامپو فرش


 دستکش اسکاچ دار: این وسیله کاربردی در قسمت کف دست، دارای پرزهایی اسکاچ مانند برای شستشوی سطوح مختلف است.

2. مسواک: شما می‌توانید با کمک یک مسواک کهنه به‌راحتی لابه‌لای کاشی‌ها، کناره‌های لگن ظرف‌شویی و روشویی و همچنین دیگر شکاف‌ها و درزهای موجود در خانه را تمیز کنید. درصورت نیاز به تعمیر ساید باب ساید ال جی با متخصصین گلدایران در تماس باشید.

دستکش اسکاچ دار

3. برس توالت شوی: این برس که به‌عنوان یکی از وسایل نظافت خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای دسته‌ای بلند و برسی گرد است که برای تمیز کردن و شستن کاسه توالت بسیار کارآمد است.

4. دمپایی تمیزکننده کف: یکی دیگر از وسایل نظافت منزل دمپایی تمیزکننده کف بوده که در قسمت بیرونی کف آن دارای الیاف میکروفایبر برای گردگیری کف زمین است. به‌راحتی این دمپایی‌ها را بوشید، راه بروید و زمین را تمیز کنید.

دمپایی تمیزکننده کف

5. برس باربیکیو و سیخ کباب: این برس چندکاره که دارای سری‌های مختلف مثل سری اسکاچی، تیغه‌ای و فرچه‌ای است، برای تمیز کردن کف باربیکیو و دیوارهای آن و همچنین سیخ‌های کباب مورد استفاده قرار می‌گیرد و لکه‌های دود، روغن و غذاهای سوخته را از روی سطح کباب‌پز و باربیکیو پاک می‌کند.

6. اسفنج جادویی: یکی دیگر از وسایل نظافت خانه اسفنج جادویی است که زبر بودن آن اصلاً آسیبی به سطوح نمی‌زند و شما می‌توانید برای از بین بردن لکه‌های مقاوم و سخت از روی سطوح مختلف منزل از آن استفاده کنید. جهت تعمیر یخچال از تعمیرکاران حرفه‌ای ما کمک بگیرید. 

اسفنج جادویی

7. گردگیر رادیاتور: این گردگیر شکل خاصی داشته و به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی بتوانید گردوغبار میان پره‌های رادیاتور و همچنین قسمت‌های دور از دسترس آن را تمیز و پاکیزه نمایید. 

گردگیر رادیاتور

8. برس شستشوی دسته بلند: این برس دسته بلند برای پاک کردن وان روشویی، گوشه‌های در و پنجره و قسمت‌های داخل لوله‌های موجود در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

9. فرچه سیمی: فرچه سیمی در واقع نوعی برس با رشته‌های سیمی یا فولادی و دسته‌ای پلاستیکی است که جهت ساییدن لکه‌های سرسخت روی سطوح فلزی و سنگی در منزل کاربرد دارد.

10. فرچه شستشوی چندمنظوره: دسته این فرچه طوری طراحی شده تا دست شما هنگام استفاده دچار آسیب نشود و می‌توانید از آن برای تمیز کردن انواع موکت، فرش، کاشی و سرامیک استفاده کنید. درصورت نیاز به تعمیر صدا مایکروویو ال جی از خدمات گلدیران استفاده نمایید.

فرچه شستشوی چندمنظوره

11. اسکاچ ظروف تفلون و چدن: باتوجه‌به اینکه ظروف تفلون و چدن دارای روکش حساس هستند، برای شستن و تمیز کردن آنها بهتر است به جای اسکاچ‌های زبر و سیم ظرف‌شویی از اسکاچ‌های مناسب برای ظروف تفلون و چدن استفاده کنید.

12. دستمال حوله‌ای: دستمال‌های حوله‌ای در رنگ‌های متنوع برای نظافت در منزل بسیار کاربردی هستند و خانم‌ها می‌توانند برای گردگیری و پاک کردن غبار از روی لوازم مختلف آنها به کار ببرند.

دستمال حوله‌ای

13. زمین‌شوی آب‌پاش‌دار: یکی دیگر از وسایل نظافت منزل که کاربردهای زیادی هم دارد، زمین‌شوی آب‌پاش‌دار است. این زمین‌شوی دارای یک مخزن آب بوده و با اسپری کردن آب بر روی سطح زمین به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی کف زمین را بشویید و برق بیندازید.

14. فیلتر رسوب‌گیر کتری: این وسیله برای از بین بردن جرم‌های آهکی کف کتری استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید جرم‌ها، مزه و بوی آب کتری شما را خراب نکنند؛ بهتر است یک فیلتر رسوب‌گیر کتری بخرید و آن را داخل کتری قرار دهید.

15. جارو و خاک‌انداز: یکی از مهم‌ترین لوازم نظافت در هر خانه‌ای وجود یک ست جارو و خاک‌انداز خوش‌دست و سبک است تا در کارهای مربوط به تمیز کردن منزل کمک‌حال شما باشد. برای اینکه شما هنگام جارو زدن خم و راست نشوید، بهتر است به سراغ مدل‌های دسته بلند جارو و خاک‌انداز بروید و آنها را خریداری نمایید. درباره روش های تمیز کردن حمام بخوانید.

برس شستشوی دسته بلند

16. سطل و زمین‌شوی: گاهی اوقات جمع‌کردن آب اضافی روی زمین بعد از شستشو و تمیزکاری دشوار است که در این زمان می‌توانید از ست سطل و زمین‌شوی استفاده کنید. فقط کافیست سر تی را درون قسمت آبکشی سطل قرار دهید تا بخش خشک‌کن، آب اضافی تی را بگیرد. اگر می‌خواهید کارهای مربوط به نظافت منزل را در زمان کمتری انجام دهید، حتماً این وسیله کاربردی را خریداری نمایید.

17. تی آب جمع کن: این تی جهت خشک‌کردن شیشه‌ها، دیوارها و سطح زمین بعد از شستشو مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشنهاد می شود تعمیرات اجاق گاز ال جی خود را به متخصصین گلدیران بسپارید.

تی آب جمع کن

18. جاروشارژی: گاهی اوقات کوتاه بودن سیم جاروبرقی یا گیرکردن سیم آن به وسایل منزل و همچنین در آمدن دوشاخی از پریز باعث می‌شود که نتوانید به‌درستی سطوح مختلف موجود در خانه را توسط جاروبرقی خوب تمیز کنید. در این هنگام یک وسیله کاربردی مثل جاروشارژی می‌تواند کمک‌حال شما باشد تا به‌راحتی امر نظافت منزل را انجام دهید.

19. بخارشوی: برای تمیز کردن پرده‌ها و شیشه‌های پنجره داشتن وسیله‌ای مانند بخارشوی بسیار ضروری است. برای از بین بردن لکه‌ها و ضدعفونی‌کردن سطوح مختلف در منزل بخارشوی می‌تواند به شما کمک نمایید. درباره تمیز کردن قابلمه سوخته بخوانید.

بخارشوی

20. شامپو فرش: شامپو فرش هم یکی دیگر از وسایل نظافت منزل است که برای از بین بردن لکه‌های کثیفی از روی فرش‌ها، موکت‌ها، روتختی و ... می‌توانید از آن استفاده نمایید. به یاد داشته باید هنگام خرید شامپو فرش نمونه‌هایی را انتخاب کنید که حاوی نرم‌کننده باشند تا باعث سفت شدن پرزهای فرش نشوند.

21. مایع شیشه‌شوی: مسلماً شیشه‌های صاف و براق ظاهر هر خانه‌ای را تمیزتر و درخشان‌تر نشان می‌دهد؛ لذا بهتر است به‌منظور تمیز کردن شیشه‌های پنجره از مایع شیشه‌شوی استفاده کنید.

22. پاک‌کننده سطوح چوبی: میزها و کابینت‌های آشپزخانه جزو سطوح چوبی هر خانه‌ای محسوب می‌شوند که تمیز کردن آنها بهتر است توسط پاک‌کننده‌های سطوح چوبی انجام شود تا هم تمیز و درخشان شوند و هم چربی‌ها و آلودگی‌های روی چوب توسط این پاک‌کننده قوی از بین برود و پاک شود. پیشنهاد می شود درباره شستن دستمال آشپزخانه بخوانید.

پاک‌کننده سطوح چوبی

23. اسپری پاک‌کننده اجاق‌گاز و ماکرو فر: برای از بین بردن لکه‌های چربی، غذا و روغن از روی سطح اجاق‌گاز و ماکرو فر شما می‌توانید از اسپری‌های پاک‌کننده مخصوص آنها استفاده نمایید تا تمیز و برق شوند.

24. پودر جرم‌گیر ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی: این دو وسیله که وجود آنها در هر خانه‌ای ضروری است، بسیار کمک‌حال خانم‌ها هستند. گاهی اوقات ممکن است محفظه داخلی ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی به دلیل املاح زیاد آب یا حتی رسوب چربی‌ها، جرم بگیرد؛ لذا بهتر است برای تمیز کردن این دو وسیله از پودر جرم‌گیر مخصوص آنها استفاده نمایید تا هم رسوب ماشین از بین برود و هم عمر مفید آنها افزایش پیدا کند. پیشنهاد می شود از انواع لوازم جاروبرقی گلدایران دیدن فرمایید.

جاروبرقی


سخن پایانی

ما در این پست تحت عنوان "24 وسایل نظافت خانه: بهترین لوازم نظافت منزل که باید بشناسید! " سعی کردیم به شما لوازمی را معرفی کنیم تا به کمک آنها بتوانید کیفیت تمیزکاری و نظافت در منزلتان را بهبود بخشیده و ارتقاء دهید. 

به یاد داشته باشید که پاکیزگی همیشگی خانه شما باعث می‌شود تا محیط زندگی‌تان لذت‌بخش، عاری‌ از میکروب و بهداشتی باشد و مهم‌تر از همه آرامش و احساس خوب را برای همه اعضای خانواده به وجود می‌آورد. پس به تمیز بودن منزلتان اهمیت دهید و برای این کار از لوازم مربوط به نظافت استفاده کنید.

و در انتها برایمان بنویسید از کدام وسایل نظافت منزل برای تمیز کردن خانه خود استفاده می‌کنید؟


منبع: گلدیران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.